Alustasime esiosast – kogu nina sai maha kistud, paigaldamisel/ehitamisel on uus tulesein, uus pidurisüsteem, uus roolisüsteem. Töö käib selle nimel, et asendada raskest rauast esinina VFN firma “ProStreet” ühes osas mahakäiva plastninaga. Samuti lähevad liivapritsist kui ka värvikambrist läbi nii esimene poolraam kui ka kõik muud esisilla osad.
Küljeklaasid vahetusid spetsiaalse 3mm paksuse pleksklaasiga. Üüratu hunniku klaasitõste mehanismide ja muu ebavajaliku arvelt saime ka uksed tunduvalt kergemaks.
01.02.2009 üks suursponsor leitud! Igaks juhuks veel nime ja ettevõtet ei avalda, kuna pole otsest luba. Jääb üle soovida vaid tohutult suured tänusõnad!!! Tänu sellele sponsordealile saime lasta käiku projekti, mille märksõnaks on Dodge R5/P7


Tegemist on euroopas esimese sellelaadse mootoriga! Ehitatud on ta spetsiaalsele race mootoriplokile, mille nimeks R5 ning mis annab small block mootorile võimaluse püstitada väga kõrgeid tulemusi loodetavasti ka drag racingus ja astuda tugevalt kannale big block meestele. Korraliku comboga ei ole probleem saavutada vabalthingavana tulemuseks 1.8-2.3hp kuuptolli kohta! Lihtsaimalt öeldes on tegemist NASCAR sarjas kasutatava mootoriga. Vahe on vaid selles, et nukkvõll, surveaste ja veel mõned nüansid, mida me siinkohal ei avalda on viidud läbi, muutmaks mootorit rohkem drag racing sarja iseärasusi arvestavaks.
Mootori “ülemine ots” nagu juba mainitud on Mopar P7. MSD billet jagajat käitab Jesel hammasrihma süsteem, nukkvõlli ja väntvõlli ühendab samuti Jesel tootja hammasrihma süsteem, kogu klapiajam on loomulikult firmalt Jesel ( http://jesel.com), billet väntvõll firmalt Bryant Crankshaft ( http://www.bryantracing.com/, forged kolvid pärinevalt firmalt BME ( http://www.bmeltd.com/ ) Forged kepsud firmalt Carillo ( http://www.cp-carrillo.com/ ), Barnes ( http://www.barnessystems.com/ ) firma 5-stage kuivkarter õlitussüsteem, karburaatoriks loomulikult Race Demon (meie enda ETS edasiarendusega) 1050cfm.
Mootor arendas dyno pingis rahulikus setingus üle 840 hobujõu ja redline on üle 10.000 RPM-i!!! Mootor on ehitatud võtma vastu ka väikest NOS-i ülelaadimist kui selleks peaks vajadus olema. Nagu mainisin on antud mootori puhul tegemist suhteliselt “stock” lähedase lahendusega kui seda üldse R5/P7 mootori puhul võib nii nimetada, mille teatud komponentide asendamine näiteks – sheet metal sisselaskega ning 2 X karburaatoritega, stroker kit`ga jne muudaks juba “killer” small block mootori veelgi jõulisemaks.
Liuzzo Brothers Racing kogemuste põhiselt toodaks antud small block sel juhul lähedale 1000hp ja seda vabalthingavalt! Tuletan meelde, et see EI ole big block! Kui veelgi õli tulle valada,siis turboülelaadimisega on analoogsed mootorid saavutanud USA-s jõunumbreid ligi 1600hp!!!
Igatahes ootame pikkisilmi mootori Eestisse saabumist…
Mootor on Eestis! Kõik paistab visuaalselt nagu lubatud. Ka õlivann sai alt ära keeratud ning visatud pilk peale ka saaledele…tulemus samuti hea. Ei jõua ära oodata esmakäivitust….

Loodetavasti saab antud mootoriga teoks rida unistustusi – püstitada kiireim ET ja kiirus Small Block mootoriga vähemasti Baltimaades ning olla tippkonkurentsis Eesti Meistrivõistlustel.
Võistlusklassi sihiks on võetud “Pro-street”
Momendil käib töö arvuti taga, SolidWorks programmiga, et disainida vajaminev tagumine toruraam alates esimestest poolraamidest ning teha läbi ka tugevusarvutused ja testid.
Stay tuned…